Wel of geen telefooncentrale?
Een SIP Trunk is te vergelijken met een ‘gewone’ telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via de traditionele telefoonlijn lopen maar via uw internetverbinding. Spraak en data gaan dus over één netwerk in plaats van over twee gescheiden netwerken.
Televoip Totaal zorgt ervoor dat u indien nodig verbonden wordt met het ‘normale’ telefoonnetwerk. SIP Trunks worden aangesloten op een nieuwe of bestaande telefooncentrale. Traditionele lijnen zullen op termijn verdwijnen en alle communicatie zal over IP geschieden. Flexibel en kostenbesparend!
In het verleden had een ISDN verbinding 2-15 of 30 kanalen. Dus nooit als het nodig was 31 of 32. Uw huidige bandbreedte kan echter flexibel worden verhoogd of verlaagd. Daarnaast kan de kostenbesparing wel oplopen tot 50% van uw huidige verbinding. Het type telefoon (analoog, digitaal of IP) is hierbij niet van belang. Een ander voordeel is dat u geen additionele hardware nodig heeft, zoals een ISDN-30-kaart.


Een SIP Trunk is niet alleen een kwalitatief goede oplossing voor particulieren, ook voor kleine of middelgrote bedrijven en voor de combinatie woonhuis/bedrijfsruimte (kantoor of praktijk aan huis) is het een uitkomst. Als u de bestaande infrastructuur, vaak een PBX (telefooncentrale), wilt behouden omdat deze nog voldoet aan uw eisen en wensen, maar u wilt ook profiteren van de voordelen van VoIP, dan is SIP Trunk dé oplossing voor u.
Voor bedrijven met geïntegreerd Dect of met Cat 3 ipv Cat 5 bekabeling is het sowieso geen issue en zal men overmoeten naar een SIP trunk i.p.v. naar Hosted Voice.